Välkommen hem till mig!

Välkommen hem till mig!

måndag 6 augusti 2012

Nytt intresse

Ja, egentligen är det inte helt nytt... Jag har alltid fascinerat mig av miniatyrer. Jag älskar att titta på dessa små saker som ser ut precis som riktiga. En helt ny värld, fast ändå samma. Hur som helst så har jag googlat på tittskåp (roomboxes) en hel del på sistone. Nu har jag satt igång med mitt första rum. Jag ville göra en bar. Först tänkte jag att jag skulle göra en engelsk med mörka möbler och cigarrer mm. Men det blir en modernare variant. 

Tapetseringen och väggmålningen klar

Bardiskens delar är målade

Nu är alla delarna på bardisken på plats. 

Ja, nu kan man ju undra vad dessa delar ska bli...



Hyllorna på plats inne i baren


Här kommer resultatet. Det blev barstolar av delarna. 



Ölsejdlar måste ju finnas i en bar. 


På väggen har jag satt upp kapsyler med speglar i. Och naturligtvis en dart-tavla.

Så här ser det ut inne i min lilla moderna bar. Den är inte helt klar än... Men det kommer bilder  senare, naturligtvis.





Kram Marianne  

2 kommentarer:

  1. Vad roligt det ser ut! Jag måste också!! Har också spanat in olika varianter, vet att det finns en hel del att börja med på Panduro.
    Gör du allt själv eller köper du några färdiga delar (typ flaskor och sånt) ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har köpt en del; flaskor och glas tex. Bardisken, barstolarna och hyllorna har jag gjort själv. Det finns hur mycket som helst att köpa. Det är superkul, tycker jag.

      Radera